Сайт практичного психолога ДНЗ "БЦПТО"

Основною метою та стратегічним завданням психологічної служби є
практична реалізація принципів гуманізації, що здійснюється у системі вищої освіти України, а також створення передумов для вдосконалення навчального процесу.
Завдання психологічної служби:
- створення такого психологічного середовища, яке буде сприяти оптимізації, вдосконаленню системи міжособистісних стосунків студентів і викладачів як учасників педагогічного процесу, їх ефективному самопізнанню та самовдосконаленню;
- запровадження методів практичної психології в навчальний та виховний процеси;
- формування самоактуалізованих особистостей;
- оволодіння закономірностями позитивного мислення;
- профілактика тих чи інших психологічних проблем, що виникають у молоді, та допомога у їх своєчасному вирішенні (це може стати передумовою попередження таких більш суттєвих психологічних відхилень, як неврози, депресії, алкоголізація, наркотизація та спроби суїциду);
- освоєння студентами, магістрантами, викладачами, кураторами груп, іншими учасниками навчально-виховного процесу практичних методів психологічної допомоги.
Основним принципом роботи служби є практична реалізація підходу до людини як до вищої цінності суспільства, яка передбачає допомогу у вирішенні психологічних проблем особистості в процесі самопізнання та самовдосконалення, що особливо актуально в сучасних соціально-економічних умовах, які нерідко викликають душевний дискомфорт, страх перед сьогоденням та майбутнім, формують комплекс особистісної та соціальної меншовартості.
Принципи та умови діяльностіпсихологічної служби:
- максимальна доступність психологічної допомоги;
- неухильне дотримання принципу наукової обґрунтованості та реалізація сучасних гуманістичних методів роботи, суворе дотримання положень етичного кодексу психолога;
- головний принцип - практична спрямованість на своєчасне розв'язання психологічних проблем;
- орієнтація на формування у людей, які потребують психологічної підтримки, навичок самопізнання та самовдосконалення, тобто, орієнтація не тільки і не стільки на ситуативну допомогу, скільки на усвідомлення необхідності та вказання людині шляхів роботи над собою;
- робота зі студентами, викладачами, кураторами до тих пір, поки не розв'язані існуючі проблеми;
- здійснення постійної просвітницької діяльності;
- орієнтація на реальні замовлення, на потреби конкретної особистості та актуальні для закладу психологічні та педагогічні проблеми;
- умовами ефективної діяльності психологічної служби є достатнє фінансове, організаційне та технічне забезпечення служби - наявність кваліфікованих фахівців, здатних забезпечити діяльність психологічної служби на високому рівні.
Форми та види роботи психологічної служби
Формами роботипсихологічної служби є:
- індивідуальне психологічне консультування, що передбачає допомогу в знятті гострих негативних психічних станів та довготривалу роботу, зміну ставлення до власних проблем, розуміння їх природи, формування позитивного мислення, тобто психологічне консультування та психологічна корекція;
- проведення бесід і лекцій на психологічну тематику з урахуванням конкретних потреб та запитів студентів, кураторів, деканів;
- проведення тренінгових занять зі студентами, магістрантами, викладачами із застосуванням сучасних методик за багатьма напрямами, наприклад - тренінги креативності, спілкування, особистісного зростання, вирішення конфліктів, ґендерні тренінги, тренінги формування позитивного мислення, тренінги працевлаштування та ін;
- робота з кураторами академічних груп (проведення соціометричних досліджень, допомога у вирішенні конкретних навчально-виховних проблем, виявлення та допомога у роботі з психологічно дезадаптованими студентами).
В основу концепції служби покладений принцип: "Пошук духовного шляху особистості в сучасному світі як практична проблема".
Він реалізовується через такі конкретні напрямки роботи:
- формування системи цінностей самоактуалізованої особистості в сучасному світі;
- пізнання себе як особистості і самоусвідомлення людини в системі міжособистісних стосунків;
- подолання технократичних тенденцій в світосприйнятті студентів засобами гуманістичної психології;
- гармонізація однобічного, технократично орієнтованого світосприйняття шляхом гуманізації свідомості;
- формування та розвиток особистісної рефлексії в рамках гуманістичної психології;
- практична допомога в подоланні відчуження особистості в рамках групової взаємодії;
- здобуття знань, умінь і навиків в сфері психології, розширення інтер- та екстраперсонального досвіду в груповій взаємодії;
- психодіагностика та психокорекція особистісних проблем шляхом індивідуального консультування і групової психотерапії;
- особистісне зростання;
- знайомство і освоєння елементів сучасних психотехнологій в сфері сімейних, дружніх, ділових стосунків;
- підвищення рівня загальної культури через залучення до світу сучасної та класичної культури, формування психологічної культури особистості.
Робота служби психологічної підтримки здійснюється завдяки таким видам роботи:
- робота із психологічної інформатизації та реабілітації студентів, викладачів і співробітників (індивідуальні консультації, групова психокорекційна робота);
- бібліотерапія;
- тренінги та тренінг-семінари;
- здійснення соціально-психологічних досліджень;